Het eerste eiland ! - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Maaike Kuepers - WaarBenJij.nu Het eerste eiland ! - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Maaike Kuepers - WaarBenJij.nu

Het eerste eiland !

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 Juli 2014 | Nederland, Maarheeze

Na bijna 24 uur gereist te hebben afgelopen vrijdag en zaterdag waren we zaterdag laat in de avond beland op Koh Samui. Zo gaar als het maar zijn kan, letterlijk rollend uit de taxi kwam ons een man op de scooter voorbij gereden. We hadden namelijk nog niks geboekt omdat het eigenlijk de planning was eerst naar Koh Tao te gaan. Aangezien we de boot niet aansloot op ons vliegtuig kon dit niet en waren de plannen gewijzigd naar Koh Samui. Deze vriendelijke man vroeg ons of we nog een slaapplaats zochten. We waren Door het dolle want dat scheelde ons nog een hoop gesjouw. Er lag een hostel van hem iets verderop. En juist die dag had hij een ander gebouw erachter geopend met ,jawel , nieuwe stapel bedden, nieuwe matrassen , nieuwe douches. Meer geluk konden we niet hebben op dat moment. We regelde nog even lekker iets van de prijs af en waren helemaal tevreden. We kwamen daar aan en toen bleek dat het een mix room was. Dat betekend een kamer met 8 personen en dan mannen en vrouwen. Nou kei kicken omdat eens mee te maken. Al snel kwamen we erachter dat ook de douches en het water daar niet deed dus dat we hiervoor naar het andere gebouw moesten. Nou flink min puntje midden in de nacht over de straat voor te pissen haha. Maargoed het mocht de pret niet drukken en ook dit was weer een hele ervaring. Ik besloot meteen te gaan douche. Liep netjes naar de overkant maar al snel na de douche bleef ik even nat Vd hitte natuurlijk. Ik sloeg min handdoekje om,schoot mn boxershort aan en besloot zo over te steken naar ons gebouw. Lekker boeiend ,kuepers had het heet ! Nou dat heb ik geweten. Na heel wat toeters,fluitende mensen en vooral lachende mensen was dit natuurlijk de laatste keer. Ze kennen hier natuurlijk ook geen witte billen. De mannen van het hostel waren heel vriendelijk. Zo was er elke avond de gelegenheid om gezamenlijk te eten op plaatsen die je normaal als toerist niet zou vinden. Daarna kon er eventueel nog gefeest worden met zijn alle. Een mooie gelegenheid om meerdere mensen te leren kennen. We besloten mee te gaan en aten op een lokale markt. Nou ik zweer je, dat is pas eten en zo vers als iets. Na 3 keer terug te zijn gelopen voor eten te halen besloot ik dat het tijd was voor mijn eerste cocktail. Nou en de tijd was rijp. Zelfs de volgende middag toen ik wakker schoot met een fucking zware kop. Maar wel gezellig. Natuurlijk was er midden in de nacht nog Nederland - Costa Rica op. Veel heb ik er niet van gezien maar weet wel dat we weer een topprestatie hebben geleverd en ik deze donderdag weer om 3 u snachts klaar mag zitten. Toen de wedstrijd af was gelopen ( lees rond 6u gok ik ) waren we even vergeten te vragen hoe we terug moesten naar ons hostel laat staan te vragen hoe dat ding heet. Nou uiteindelijk toch gevonden en lagen we goed en wel half 8 in bed,s'morgens. Top tijd ! De volgende dag werd er niet veel meer gedaan dan slapen, strand, eten ,slapen. Erg sonde Vd tijd. Maar een feestje op zijn tijd was nu ook niet mis. We besloten vroeg te gaan slapen ( half 2 s'nachts ) om de volgende dag eens lekker te gaan bakken op het strand. We klokten om 11u in, het was bewolkt en geen zon te zien maar wel ontspannend. De een na de andere thai kwam met zijn sieraden langs en zo werd het toch nog gezellig. De zon brak Door een half uur Voordat we wilde gaan. Nou een half uurtje moet geen probleem zijn, dus wel. Zo rood als een kanarie piet wandelde ik het strand af op zoek naar verkoelende doekjes ,hahaha. We gingen wat winkeltjes af. Aten een hapje op de lokale markt ( overheerlijk, zo aardige mensen dat je ze het gewoon al gunt. Ieder bestelde 2 gerechten zodat we van alles wat konden proeven,zegt genoeg ) gingen terug naar het hostel. Namen een heerlijke douche en kropen vroeg onder het wol om vanmorgen om half 7 weer opgehaald te worden om de boot te nemen naar Koh Tao. Veel hebben we dus niet gedaan op Koh Samui. Des te wilder zijn de plannen op Koh Tao om de schade weer in te halen.

Liefs ,Maaike

  • 08 Juli 2014 - 10:28

    Marie-José:

    Maaike, ik heb weer met plezier je verhaal gelezen. Fijne tijd op Koh Tao.

    xxx Marie-José

  • 08 Juli 2014 - 11:01

    Hanneke:

    Top verhaal weer. . Ben benieuwd naar het volgende verhaal!
    Veel plezier op Koh Tao en duik ze ;-)!

    Xus

  • 08 Juli 2014 - 12:39

    Je Moeder:

    Heerlijk verhaal weer. Geniet ook op dit eiland weer, maar dat gaat zeker lukken na het zien van de foto's. Love you x.

  • 08 Juli 2014 - 13:06

    Linda:

    Haha wat ben je toch een jost. Wittebillen genoeg daar in Thailand als jij er bent!
    Have fun en geniet op koh tao xxx

  • 08 Juli 2014 - 13:09

    Antoinette:

    hoi makkie

    wat maak jij toch weer van alles mee!!!gelukkig ben jij heel flexibel
    dat is wel handig af en toe denk ik.
    je schrijft zulke leuke kun je daar je beroep niet van maken?
    veel plezier nog daar. ik begreep van hanneke dat je gaat duiken, lijkt me geweldig.
    xxx toinet

  • 08 Juli 2014 - 13:14

    Antoinette:

    het ontbrekende woord moet natuurlijk «verhalen» zijn
    doei.
    gr net

  • 08 Juli 2014 - 16:05

    Berdien:

    Veel hebben we niet gedaan?
    Ik word al moe als ik het lees. :-)

  • 08 Juli 2014 - 18:02

    Marga:

    Hoi Makkie,

    Ga je niet te snel door het hele land. Je gaat als een speer!
    Wat een indrukken allemaal in korte tijd.
    Ik heb wel het idee dat je geniet.

    XXX, Marga

  • 08 Juli 2014 - 18:05

    Riet :

    Ik zie je zo lopen ,geweldig toch voor die kleine Thaise mannetjes.
    Veel plezier en ben zeer benieuwd naar je volgende verhaal.

    xxx Riet

  • 08 Juli 2014 - 20:03

    Pap:

    Alweer een kei leuk verhaal je bent volop aan het genieten dat hoor ik wel veel plezier in je knus strandhuisje en geniet van het duiken donderdag xusjes pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maarheeze

Maaike

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 5108

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand

Landen bezocht: