Phi Phi Island - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Maaike Kuepers - WaarBenJij.nu Phi Phi Island - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Maaike Kuepers - WaarBenJij.nu

Phi Phi Island

Blijf op de hoogte en volg Maaike

19 Juli 2014 | Nederland, Maarheeze

Na een heerlijke reis van 12 uur van Koh Phangan naar Koh Phi Phi (bus in bus uit bus in bus uit ohja en ook nog een boot ) zijn we er eindelijk ! En een Island is het zeker. De zee is parel blauw. Mooie bergen in het water. We liepen de boot af en ik dacht waar staan de taxi mannetjes. Normaal staan ze je met duizenden op te wachten en nu niemand ? What the helll is hier gebeurd ? Hahahah natuurlijk blonde Maaike... het is een autovrij eiland. Dus lopen met die luie reet! We hadden al een hostel geboekt dus hoefde nog maar een klein kwartiertje te lopen. We kwamen op het strand want daar lag ons hostel. De wietlucht kwam je tegemoet. De hippies waren niet aan te slepen en ook van de muziek werd je heel erg rustig ! Nou schiet mij maar lek , hier houd ik van ! Gelijk kwam er iemand in een roze bikini op ons afgerend. We hebben natuurlijk Danique bij die met ons mee reist en deze meid is al 10 maanden weg. Op Phi Phi zou ze haar beste vriendin weer zien. In haar roze bikini dus. Nou de dag kon niet meer stuk. Meteen inchecken bikini aan en aan de cocktail. Wat een uitzicht alleen al. We besloten een douche te nemen en kwamen op de kamer. Oei. Redelijk klein. 2 stapel bedden dus in totaal 4 slaapplaatsen. Nou prima met 3 personen. We waren nog geen half uur weg of er werd op de deur geklopt. Vriendin in de roze bikini genaamd Dunya en haar vriend Ray stonden voor de deur. Hun water was op in het hotel en ook de airco had het begeven. Nou gezellig kom erbij ! In totaal hebben we dus 3 nachten doorgebracht met 5 personen in een 4 persoon kamer waar eigenlijk nog geen 2 personen in passen. Maar gezellig was het wel. We gingen eten en een drankje doen. Op het strand is vanalles te doen qua vuur shows. Toeristen hebben ook de kans ermee te experimenteren Door over een brandend touwtje te springen. Ik heb mezelf op een stoel gepland. En ben dit eens af gaan kijken. Dit gaat natuurlijk vaak mis en vandaar ook vaak het verband aan iedereen zijn benen armen etc. Na redelijk wat alcohol besloten we te gaan slapen. We kwamen op de kamer en dachten echt dat er een airco was. Nou niet dus. We kregen de afstand niet en snachts tussen 2 en 5 zetten ze hem uit. De airco stond maar liefst op 27 graden en met 5 personen kan ik je zeggen dat zweten zacht is uitgedrukt. We probeerde het raam nog open te doen maar deze viel er aan de andere kant uit. Oops. Tijd voor een spelletje. Noem een woord en de laatste letter moet je een volgend woord mee verzinnen. Nou het hielp want het was slaapverwekkend. De volgende dag scheen de zon vol aan de hemel een waren we natuurlijk Door de hitte vroeg wakker. Iedereen misselijk Vd warmte met een duffe kop naar het strand. We besloten een eiland tour te doen met de long tail boot. We begonnen op Maya Bay. Daar is de film the beach met Leonardo Dicaprio opgenomen. Een kleinigheidje , we moesten de rots over om er te komen. En wel met een lullig touwtje. De zee was zo wild dat je tijdens het zwemmen tegen de rots aan kon knallen. Nou ik zeg doen. Zwemvest aan en daar ging de bende van 5. Hahahahah. Aangekomen bij dat touw zat ik natuurlijk vast met mn voeten en moest zo thai komen helpen. Maar het was gelukt. Makkie liep over zand waar de enige echte Leonardo Dicaprio heeft gelopen. Prachtig stand. Mooi helder blauw. Tip: nu de film nog bekijken. Hierna was het tijd voor te snorkelen op een ander eiland. ( naam kwijt ) ik besloot het te gaan proberen omdat dit qua ademen hetzelfde is als duiken. Raakte natuurlijk meteen weer in paniek. Trok die snorkel af. Heb alleen de bril opgehouden en ben gaan kijken onder water. Prachtig mooi. Veel verschillend vissen. Ook een onderwatercamera had ik bij dus dit was helemaal top ! We eindigden op Monkey beach. Hier leven natuurlijk apen in het wild. Erg leuk maar doe niks verkeerd want ze bijten je. Ik besloot dus lekker vanuit de boot naar ze te lachen. Thailand is zo mooi sta er steeds weer versteld van. De honderden foto's op mijn toestel stapelen zich op. Heerlijk. Vandaag was het zo lekker warm dat een strand dagje niet kon ontbreken. De tas staat weer ingepakt om morgen verder te reizen naar Krabi.

Liefs , Maaike

Ps. Overigens is hier het verschrikkelijke nieuws ook aangekomen over de vliegtuig ramp. Ben er echt van onder de indruk en kan het maar moeilijk van me afzetten. Ook Het alleen terug vliegen brengt kriebels met zich mee. Gelukkig wel een plus punt. China airlines , waar ik mee vlieg , neemt al sinds maart maatregelen en vermijd dat gebied. Kleine opluchting. Maar ik en vele andere mogen gezegend zijn met wat ze hebben. En dat knoop ik tussen mijn oren.

  • 19 Juli 2014 - 19:02

    Miertje:

    Maaike, maaike, maaike, wat maak jij veel mee zeg. Geweldig en sommige dingen zooooo herkenbaar. Zoals dat snorkelen( en wat je eerder vertelde over het duiken) dat ademhalen...lijkt zo makkelijk maar is best moeilijk. Vooral als dan ook je fantasie nog met je op de loop gaat, en dat gaat die bij jou natuurlijk;-)
    En dan ook nog met z'n vijven liggen muffen in zón hok wahaha geweldig!!!!! En idd The Beach is een mooie goeie film maar gaat het nu om de mooie thaise natuur of om Leonardo??? Dikke kus Miertje

  • 19 Juli 2014 - 19:22

    Marie-Jose:

    Hoi Maaike

    Ik heb de film gezien, heel lang geleden, ik kan me herinneren dat ik het een enge film vond. Maar ja, dat vind ik nogal snel. Heel benieuwd ben ik naar je foto's.

    Groetjes Marie-Jose

  • 20 Juli 2014 - 07:41

    Ron:

    Hey tantie,

    Wat een avonturen weer. Met 5 man op een kamer zonder airco dat zal inderdaad erg warm geweest zijn. Geniet nog van je vakantie.

    Groetjes x Ron

  • 20 Juli 2014 - 09:43

    Carla:

    Haaa meid.

    Gezellig met z`n 5en op 1 kamer,zweten als `n pony,uit bed drijven van al dat zweet.
    Knap dat snorkelen,dat deed ik je niet na.BRR moet er niet aan denken.
    Je zult menige fotoboeken moeten maken van al je belevenissen.
    Geniet van alles wat je ziet.
    Groetjes van Carla en Ton XXX

  • 20 Juli 2014 - 10:48

    Je Moeder:

    Tja wat valt er nog te zeggen, het zijn steeds weer geweldige verhalen. En dat je geniet proef ik tussen iedere zin. Dat vliegtuigongeluk vreselijk natuurlijk we denken aan de nabestaande en slachtoffers. Love you .

  • 20 Juli 2014 - 11:06

    Papa:

    Alweer een kei leuk verhaal je bent volop aan het genieten dat lees ik wel nog een fijne vakantie xusjes




  • 20 Juli 2014 - 11:35

    Riet:

    Hoi Maaike,
    Na gisteren avond ,ben ik heel blij en gelukkig jij weet wel wat ik bedoel.
    Je verslag is weer geweldig en ja zo maak je van alles mee, hartstikke goed van jou om te gaan snorkelen ben trots op jou .
    We houden van jou Riet en Piet

  • 20 Juli 2014 - 16:00

    Berdien:

    Een troost: Hier is het ook hartstikke heet, maar geen strand in zicht!

  • 20 Juli 2014 - 21:20

    Nardi:

    Hoi hoi Maaike,
    Hier eindelijk een berichtje van mij. In 1 woord GEWELDIG!!!!!!!!
    Mooie verhalen en foto's van je belevenissen van het prachtig Thailand. Je schrijft super leuk, je leest het zo uit. Geniet nog meid en pas de laatste 2 weken goed op jezelf. Kanjer!!!!!!
    Ik krijg er ook zin in als je dit leest.

    Liefs Nardi.

  • 21 Juli 2014 - 12:32

    Antoinette:

    Ha makkie

    Lijkt wel een vakantieromannetje wat je allemaal meemaakt, zou gewoon jaloers worden!!!
    Misschien kom je nog wel een droomvent tegen ook, hopelijk dan wel hier uit het land, is praktischer toch???
    Wij genieten hier net zo hard met jou mee en als je dan na de vakantie het ons allemaal ook nog kan laten zien beleven wij het ook mee.
    Geniet met mate zeggen ze altijd, nou dat gaat bij jou daarro niet op hoor lekker genieten dus!!!

    Groetjes xxxx toinet

  • 21 Juli 2014 - 14:52

    Miryam:

    Hey kanjer weer genoten van je verhaal en zeker die film kijken is een mooie film. Mis je wel maar vind het geweldig dat je zo aan het genieten bent je hebt het verdiend lieve schat. Dikke knuffel en love you xxxxx mir

  • 21 Juli 2014 - 17:30

    Marga:

    Dolle avonturen. Het gaat je allemaal goed af. Geniet lekker verder. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maarheeze

Maaike

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 5102

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand

Landen bezocht: