Bye Bye Bangkok. Hello Chiang Mai - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Maaike Kuepers - WaarBenJij.nu Bye Bye Bangkok. Hello Chiang Mai - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Maaike Kuepers - WaarBenJij.nu

Bye Bye Bangkok. Hello Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Maaike

01 Juli 2014 | Nederland, Maarheeze

Goedenavond.. Daar is ze weer! Op dit moment zit ik in de nacht bus richting Chiang Mai (het noorden van Thailand ) lig lang uit over 2 stoelen met de airco al waaiend over mij heen.. Want het is nodig. Wat een hitte !!
Maargoed zit maar 12 uur in de bus dus kan bijkomen.
Zondag avond was nog een fantastische avond zeg.. NL gewoon alweer gewonnen ! We zaten in een café waar ongeveer 50 Nederlanders zaten, en allemaal in het oranje ! Dat geeft natuurlijk al sfeer. Het was spannend dat geef ik toe maar toen het eerste doelpunt er eenmaal was werd er zelfs Door de vloer heen getrapt ! Een groot feest ! Ook waren s' middags de vriendinnen van Kimberly aangekomen, Laura en Danique. we zijn dus nu met zijn 4. Natuurlijk moest onze eerste avond van èn de overwinning èn onze eerste avond op vakantie goed gevierd worden De emmers wodka lime sprongen over de bar en je raad het al het werd steeds gezelliger. We bleven plakken aan een groep Nieuw Zeelanders en je raad het al ook mijn Engels werd steeds beter naarmate de avond vorderden ! Nou goeie combi dus. Toen de klok half 5 s ' morgens aan gaf besloten we na wat lachgas ballonnen , midden op straat te hebben gedanst en veel lol met de mannen dat het tijd werd om ons bed op te zoeken. We hadden inmiddels last van een jetlag, hahahahah. Maargoed al met al een heerlijke eerste avond and i love Bangkok ! Je raad het al de volgende morgen was geen succes dus ontbijten werd overgeslagen en we gingen aan de lunch. We besloten na de lunch een tuk tuk te pakken ( taxi die er uit ziet als een fiets, op 3 wielen met overkapping erop. Waar je achter in kunt zitten ) en wat mooie plaatsen van Bangkok te gaan bekijken. Nou wat een leuke ervaring in een tuk tuk. Dood eng want Thailand heeft geen verkeersregels ! Hij bracht ons als eerste naar een tempel midden in Bangkok. Prachtig mooi. Deze was gemaakt van mozaïek spiegeltjes en als de zon erop scheen wist je niet wat je zag.. Zo mooi ! We stapten verder de tuk tuk in en gingen naar de gouden buddha. Een heel groot beeld van een buddha waar natuurlijk gebeden kon worden. Dit dan natuurlijk uit fatsoen maar even gedaan. Hierna stond de The Golden Mount op de planning. Dit is een uitzicht over heel Bangkok maar hiervoor moet je dus wel even duizenden treden omhoog. Maar ach aan mijn conditie ligt het niet dus hup omhoog. Uitzicht was mooi maar op sommige plaatsen zo oud en vies. Maar dat is Bangkok natuurlijk. Ik kreeg een mooie indruk van Bangkok. We besloten af te sluiten in de grootste shopping centrum van Thailand : MBK. Maar eerst moest de tuk tuk betaald worden. Je spreekt van te voren een prijs af met deze mensen anders zetten ze je vet af. En daar komt Kuepers weer om de hoek kijken. Het was in totaal 200 baht dat is 4 euro. Dus 50 cent pp voor een hele middag tuk tuk rijden. Aangezien ik alleen een briefje van 500 baht had vroeg ik de goede man te ruilen voor 5 briefjes van 100. Ik kreeg 300 baht terug. De 200 baht voor de tuk tuk was al betaald, maar deze domme doos ziet dat weer niet en leg nog eens 100 bij voor 'te betalen' . Vervolgens besluiten we 40 baht fooi te geven dus krijgt deze goede man nog eens 240 baht. Hij is binnen hoor. Uiteindelijk kwam ik er later achter dat ik hem al 200 gegeven har, maargoed zo gul ben ik voor de medemens. Maar dat shopping centrum. Je kijkt je ogen uit ! Wat een winkels, wel 6 verdiepingen hoog en zo kleine winkeltjes als wat. Omdat we daar niet konden vinden wat we wilden zijn we terug gegaan naar Khoasan Road. Om vervolgens vroeg naar bed te gaan omdat vanmorgen om 7 uur een fietstocht stond gepland Door Bangkok van 5 uur. Vroeg werd 2.15 uur en om 4.45 uur de wekker. Je begrijpt wel, dat werden zware fietstocht hhahaha. Uiteindelijk zo blij dat we hem gedaan hebben. Je krijgt gewoon nooit zo goede indruk als op de fiets tussen de smalste steegjes, marktjes, Door de rijstvelden en langs de tempels. We zijn zelfs op een lokale school geweest. Zo lief. Ze gingen al spontaan poseren voor de foto's. Ook met de fiets Door de vis en vlees markt. Wat een lucht! Het bloed stroomt over de grond en zelfs het vlees ligt op de grond. Alles behalve hygiënisch. Ook de flower markt was prachtig ! Zo mooi. Wat een sfeer. En alle Thaise mensen even aardig en altijd een glimlach. Koud of warm dik of dun ze doen het gelijk voor je. Ook zat er een kleine boottocht bij en een overheerlijke lunch ! En dat voor maar 30 euro pp. Een hele morgen goed verzorgd, veel gezien , veel geleerd en erg gezellig geweest. Doordat er al spierpijn op kwam treden van het fietsen moest dit natuurlijk weer beloond worden met een massage. Ik zou graag foto's met jullie willen delen maar op een of andere manier lukt dit niet. Vind het erg jammer!
Zodra er weer avonturen zijn vanuit Chiang Mai zal ik deze weer delen met jullie.
Jullie reacties zijn leuk om te lezen en vind het fijn dat iedereen zo mee leeft !

Tot het volgende avontuur !
Liefs , Maaike

• 01 Juli 2014 - 15:40

Jan Kesteloo:

Ha die Maaike,
    Wat een verhalen zeg. En je foto's heb ik via Facebook gezien. Dus dat is ook een manier uiteindelijk.
    Geniet maar lekker verder.
    Groetjes (ook van Antoinette).

• 01 Juli 2014 - 15:46

Anja Engelen:

Fijn om te lezen dat alles goed gaat maat!

Wat hebben jullie al veel gedaan! :) Ben benieuwd naar de foto's!!

Geniet nog van je busreis ;) & kijk al uit naar het volgende verhaal!

Xxxx

• 01 Juli 2014 - 15:52

Je Moeder:

Wat een mooi verhaal weer en je bent en blijft een ....
    Die man zal wel stiekem gelachen hebben, die kon weer thuis komen.
    Geniet in Chiang Mai, we wachten op weer een mooi verhaal.
    Love you. X

• 01 Juli 2014 - 16:23

Hanneke:

Wat ben je toch een heerlijke doos! bekijk om je verhalen te lezen!
    Geniet nog van de busrit! Love you. .

• 01 Juli 2014 - 17:28

Riet:

Hoi Maaike ,

Ik zie al voor me hoe heerlijk jij aan het genieten bent van alles , jammer dat we geen foto's kunnen zien .
    Des te meer kunnen we straks nog eens genieten van je verhalen.
    Geniet van de reis .

Groetjes van Riet en Piet. xxxxx

• 01 Juli 2014 - 18:52

Antoinette:

Hoi maaike

Lachen zeggen, wat jij allemaal meemaakt. Volgens mij is die tuk tuk chauffeur op slag verliefd op zo,n
    Gulle hollandse meid.
    Klinkt goed wat je allemaal al gezien hebt.
    Nog veel plezier met de rest.
    See you.
    Xxx jan en net

• 01 Juli 2014 - 20:02

Marie-Jose:

Hoi Maaike

Ik heb weer genoten van je verhaal. Geen cocktail bij het zwembad zondag, maar dat heb je 's avonds wel goed gemaakt met wodka lime. Wel lang 12 uur in de bus, maar als je kunt blijven liggen en een dutje doen valt het misschien wel mee.

Een fijne tijd in Chiang Mai.

xxx Marie-Jose

• 01 Juli 2014 - 21:26

Berdien:

Foto's op FB werkt ook prima!

Wat geweldig. Wie heeft al die tripjes bedacht? Hoe kom je daaraan?

• 01 Juli 2014 - 21:49

Ron:

Geweldig om te lezen wat je allemaal weer mee maakt. Maar goed is daar natuurlijk net ff wat groter dan Mares.

Veel plezier nog

• 01 Juli 2014 - 22:10

Linnie:

Ik heb er maar 1 zin voor: wat ben je toch een GEWELDig mens! Geniet er van chick. Xxxx