Makkie in Thailand - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Maaike Kuepers - WaarBenJij.nu Makkie in Thailand - Reisverslag uit Maarheeze, Nederland van Maaike Kuepers - WaarBenJij.nu

Makkie in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 Juni 2014 | Nederland, Maarheeze

Zo daar ligt Makkie dan.. Op een dakterras in Bangkok, aan een heerlijk verkoelend zwembad zónder cocktail. Nou wat wil je nog meer ? Ben vanmorgen veilig aangekomen hier in Bangkok. Om precies te zijn half 7 Thaise tijd. ( het is hier 5 uur later dan in Nederland ) dat was 3 kwartier eerder dan gepland. De vlucht is goed gegaan, erg lang maar heb me goed vermaakt met 2 films en mijn favoriete hobby : slapen ! Onderweg toch nog stiekem wat angstmomentjes gehad. Zo was het bijvoorbeeld heel erg moeilijk afscheid te nemen van mijn familie ( hieronder kun je verstaan : papa mama suze hanneke ron mijn 2 boefjes en piet en riet. Wat een schatten ook, en goede steun! ) na tranen met tuiten was het moment dan echt daar.. Nee bah, afscheid is niet mijn favorieten bezig heid. Al is het natuurlijk geen echt afscheid ! Maargoed buiten dat was natuurlijk ook mijn angst : heb ik alles geregeld? Visum was binnen, reisverzekering was geregeld, mijn bankpas was omgezet ( wat overigens goed is gegaan. Heb mijn eerste 5000 baht al gepint en dat is 100 Euro ) Trouwens Door de douane gaan ging ook niet van zijn leien dakje. Natuurlijk ging het alarm af omdat ik mijn schoenen uit moest doen. Vervolgens stonden ze me op te wachten met mijn rugzak. Ja of er een statief in zat? Een wat ? Laat maar zegt die vrouw, ik check het even. En jawel... het was mijn selfie stock die alarm gaf.....
Dus dat was dat. Even terug komend op de angst momentjes. Na een tukkie gedaan te hebben werd ik wakker en dacht : DE PIL !!!!! Jawel hoor.. Kuepers, die normaal altijd alles zo goed op orde heeft, had maar een halve strip bij. Tja niet genoeg voor 6 weken roodvrij te blijven. Kimberly lag te pitten langs me en er zat niets anders op dan dat maar los te laten en te hopen een apotheek te vinden in Bangkok. Eenmaal geland hadden we ook zo onze bagage ( pfoeh opluchting ) werd er voor de eerste keer gepint en een andere simkaart gekocht met onbeperkt Internet. Dit betekend een ander nummer voor te smsen. App en etc blijft hetzelfde. Dat nummer ligt nu natuurlijk niet bij de hand maar dat volgt nog. Eenmaal buiten viel ik zowat van me stok en ook de nodige zweetdruppels bleven niet uit. Wat een hitte ! Gelukkig wel met zon en niet met regen. In stijl zijn we naar ons hotel gebracht en wel in een knal roze taxi mét airco. Lucky me ! Het hotel is prima en de kamer is netjes. We besloten wat rond te gaan kijken in de stad aangezien ze onze kamer nog aan het poetsen waren. Wat ben ik nu al onder de indruk van Bangkok. Veel bedrijvigheid, ondanks de hitte zijn de mensen zoo lief en behulpzaam. Drukte op de weg, alles rijd Door elkaar heen en oversteken is geen doen. Er hangt gewoon sfeer. Maar al met al heeft ons hotel een ideale ligging. Op nog geen 2 min Loop afstand van Khosan Road ( de pc hoofdstraat van Bangkok maar dan betaalbaar, haha) Natuurlijk kon toen een heerlijke voet massage van een dik uur niet uitblijven (tja voor maar 4 euro, verklaar me maar voor gek ) Eenmaal een klein beetje de omgeving verkent te hebben moest daar toen toch echt de apotheek komen. Gelukkig ligt er een bij het hotel om de hoek. Laten er nou maar een aantal Hollanders binnen staan toen ik in paniek mijn strip op de toonbank gooide. Do you have the same as this one ? Met een blik van : opschietennnn !! En jawel hoor, krek dezelfde als de mijne ! Wat een geluk. Meteen maar een hele voorraad ingeslagen ! Zo paniek weg en relax modus aan ! Nog geen 24 uur hier en al heerlijk mijzelf...
Nou ik ga even verder met zonnen zodat het vanavond in het café lijkt, kijkend naar Holland natuurlijk, alsof ik hier al weken ben !

Liefs , Maaike

  • 29 Juni 2014 - 13:37

    Hanneke:

    Heerlijk verslag! Zon ze lieverd! Xus

  • 29 Juni 2014 - 13:43

    Berdien:

    Mooi verhaal, maar.....
    Kan het lettertype wat groter?

    Zelfs met bril kan ik het nauwelijks lezen.

  • 29 Juni 2014 - 13:50

    Antojnette:

    Hoi makkie


    Gelukkig een goeie reis gehad and now lets have fun!
    Wel lachen hoor datje nou al van alles te regelen had voor dat je goed en wel daar bent.
    So far so good.

    Groetjes jan en antoinette xxx

  • 29 Juni 2014 - 14:08

    Ron:

    Heb nu al moeten lachen om je verslag. Ben benieuwd wat je de komende weken nog mee gaat maken. Geniet ervan :-)

  • 29 Juni 2014 - 15:36

    Wendy En Ronnie:

    Hee Maaike,

    Leuk om je te volgen en fijn dat je een goeie reis hebt gehad! Hele fijne tijd daar.

    Xx van ons

  • 29 Juni 2014 - 16:07

    Miertje:

    Haha poedeltje, doe je goed voetmassage voor 4 euri......reken maar dat je dat vaker gaat doen veur da geld...goed begin dus toch? Have fun meiske, kijk uit naar je volgende verslag! X

  • 29 Juni 2014 - 17:03

    Je Moeder:

    Fijn om te horen dat de reis goed verlopen is. Het afscheid viel iid niet mee maar ik heb alle vertrouwen in je. Je kunt dit en maakt er vast en zeker een geweldige reis van en voor ons mooie verslagen. Love you. X

  • 29 Juni 2014 - 17:26

    Gerrit:

    Hoi Maaike, geniet van Thailand en veel plezier!

  • 29 Juni 2014 - 17:44

    Papa:

    Fijn dat alles goed is gegaan veel plezier daar en geniet ervan makkie

  • 29 Juni 2014 - 17:46

    Marga:

    Wat een heerlijk verhaal. Alles loopt op rolletjes heb ik zo het idee. Behalve wat kleine "pil" hobbeltjes. Maar ook weer prima opgelost en voor minder geld dan hier denk ik.
    Ik kreeg deze mail niet. (Heb ik me wel opgegeven??). Maar gelukkig heb ik nog een as. man. Nou geniet van alles. Xxx

  • 29 Juni 2014 - 19:14

    Riet:

    Hoi Maaike,

    Ben blij dat je goed bent aangekomen,en die denkt dat jij dat niet kunt is gek.
    Jij beleeft de geweldigste vakantie die er is .en wij genieten met je mee.
    Geniet van het voetballen en de groeten aan Kimberly.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Juni 2014 - 20:19

    Marie-Jose:

    Hoi Maaike

    Ik heb genoten van je eerste verhaal, ik kijk uit naar het volgende. En foto's natuurlijk. Ben benieuwd of het met zonnen gelukt is.

    xxx Marie-Jose

  • 29 Juni 2014 - 21:34

    Chantal:

    Haha, die Maaike toch.
    Wat een verhaal alweer en dat na zo'n korte tijd!
    Ik heb hier al hardop zitten lachen.
    Have fun! xxx Chantal

  • 30 Juni 2014 - 09:23

    Linda:

    Jostie pancake!!! Wat ben je toch een geweldig mens.
    Hoe je dit nu alweer schrijft, zoals iedereen die hier voor al zegt,
    Ik heb me nu al kapot gelachen.
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad en je nu al zo positief praat.
    Dat kan alleen maar beter worden dus.
    Zoals je me gisteren avond whatsappte: WE GAAN GEWOON DOOR.
    Geniet er van schatje, en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.
    Xxxxxxx

  • 30 Juni 2014 - 13:30

    Suze:

    Hooijj tantie,
    De pil vergeten..
    Ik had nog gezegd voordat we gingen vergeet hem niet!!
    En niet te bruin he anders kunnen ze niet meer zien dat we zussen zijn.
    Geniet! XXXX

  • 30 Juni 2014 - 20:58

    Vronie:

    Hahahaha fantastisch dit! Goed om te lezen dat je al helemaal jezelf bent!
    Geniet ervan mopske!
    Dikkekus Vronie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maarheeze

Maaike

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 5089

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand

Landen bezocht: